Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Vikt snack

Jag funderade massor igår kväll,
för att va accepterad i vårat samhälle nu för tiden ska man väga typ 50 kg,
väger man inte det så är man fet & äcklig. Typ.
Inte enligt mig, men enligt andra.
Helt sjukt.

Har man en liten bilring eller lite för högt BMI så är det såå stor risk att få hjärtfel & bla bla.

Väger man typ 50 kg så ser man ju fan ut som ett barn, inga höfter, inga bröst.
Om man inte har fejktuttar då det vill säga..

När man kommer upp närmare 30 års åldern, eller när man har fått barn, så borde man väl vilja se ut som en kvinna och inte ett outvecklad barn?!..
Jag drar inte alla över en kam, men..

Jag skulle aldrig vilja väga under 60 kg ens,
jag vill ha mina höfter & nåt att ta i..
Det ser ju bara äckligt ut när man ser ut som ett skelett,,
Jag fattar inte hur det kunde bli så inne att man ska se ut så.

Jag tittade på mig själv nu imorse, vart fan sitter alla kilon?.
Ni ska bara veta hur mycket jag väger, är helt sanslöst.
Magen, men den kan väl inte väga så jävla mycket.

Jag har gått upp 3 kilo den senaste månaden,
MEN jag mätte mig igår, jag har minskat 3 cm till sen förra månaden när jag hade minskat 3 cm då runt magen.
Det sägs ju att man går upp lite i vikt innan man går ner i vikt,,
men när fan ska jag börja gå ner i vikt då?. :P

Det här kan jag fundera sönder i mitt huvud, blir så jävla frustrerad så ni anar inte.
Jag jämför mig alltid med andra, vart jag än är.
Och dom äter så mycket mer än mig och rör sig mindre, men ändå så är jag större än dom.

Nån har lagt en förbannelse över mig tror jag, haha.

Nej då, men jag ska ta kontakt med en läkare, skulle inte förvåna mig om det är nåt fel på mig,
läste förut att nån hade haft en skitstor tumör i magen som vägde massa kilon,
tänk om det skulle va nåt sånt. :S
Det är väl inte så stor risk kanske, men förstår ni hur jag tänker?

När ska jag gå ner i vikt och kunna känna mig fin igen?!
Fan vad sur jag är på mig själv att jag inte tyckte om min kropp som den var när jag var typ 20,
då tyckte jag att jag var fetast i världen,, men då vägde jag 20 kg mindre,, så kan ni tänka er hur jag känner mig nu?!..

Hade jag aldrig blivit gravid så hade jag inte gått upp dom där kilorna,
jag ångrar absolut inte att jag fick Hugo, han är det bästa som finns!
Men.. förstår ni?..

Sen kunde jag inte amma, låg sjuk i flera månader och kunde knappt röra mig utan att svimma,
det var väl då det tog stopp med vikten,,

Nej fy,, ni som tycker att ni är så feta fast ni kanske inte väger mer än 80 kilo, eller mindre, ni är fan inte feta alls,
Ni borde va såå nöjda med er själva.


Ronny försov sig imorse, vaknade 6.50, och då var jag pigg, så jag gick upp före Hugo idag igen.
Men han vaknar nog snart. :)
My love.

Vart ett långt inlägg, men ni behöver ju inte läsa om ni inte vill,, jag skriver för att kunna skriva av mig lite..


Kommentarer
Postat av: Ida

Ett tips: www.viktklubb.se. Superbra ställe som aftonbladet har. (Visst, det kostar en slant). Men sidan är superbra. Du fyller i allt om dig själv och får sedan veta hur mkt kalorier du ska äta för att gå ner så snabbt som du vill. Därefter har du en matdagbok som du fyller i EXAKT vad du äter, så du har koll på hur mkt kalorier du stoppar i dig. Det är inte alls krångligt. Det enda du behöver är en matvåg. Gör du tex. egna recept skriver du in dem och tar du en portion av maten så fylls det i hur mkt kalorier du äter! Du fyller i hur länge du är ute och går och i jämfört med hur mkt du väger osv så räknar den ut hur mkt kalorier du förbrukade. Sidan är iaf toppenbra och mer än värd pengarna de kostar.

2008-11-28 @ 10:06:44
URL: http://drinkitup.blogg.se/
Postat av: Jessica

alltså du har så jävla rätt, kikar man på typ bmi oh sånt så ska man må så minla dåligt, ha deabetes och dessa andra saker, men alltså jag vet inte om de överdriver med bmi för att man ska bli rädd:/ För inget stämmer...Jag fattar inte egentligen varför man ska deppas för att väga under 50 kg.. ? jag håller med dig Det ska vara kvinnor men bröst, höfter och lite mull!! Haha.. Så tycker jag..<3

2008-11-28 @ 12:15:52
URL: http://jessansegna.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback