Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Måndag idag.

Hugo vaknade precis när vi höll på att somna igår, så typiskt :P
han var jätteledsen,, vet inte vad det var, men till slut lugnade han ner sig och somnade..
varför ska det jämt bli så när nån av oss ska upp tidigt? Ronny jobbar morgon och han skulle upp 04, så han fick typ 3 timmars sömn :P
Men så är det att ha barn ;)


Hugo sov ända till 9.15 iaf så jag är nöjd. Jag vaknade och var på jättebra humör, det är så skönt när man har såna dagar och man känner att man vill gå upp ur sängen :)


Jag måste skriva av mig lite också..
det är några som tvekar på om vi ska kunna ha ett barn till..
något jag inte fattar är att hur f*n kan ni säga nåt sånt, ni vet inte hur vi har det tillsammans.
Vi har hållt ihop i vått och torrt i 4 ½ år utan en enda paus.
Vi känner varandra på ett sätt som ingen annan känner oss, vi är som bästa vänner, vi pratar med varandra och bråkar nästan aldrig.

Det enda är väl att man tjafsar ibland, men det gör alla då och då!
Vi tar hand om Hugo på det bästa sättet vi kan, vi båda älskar han mer än något annat på denna planet, vi trivs i våran tillvaro, i våran trygghet.
Och varför skulle vi inte klara av ett barn till?!
Visst, det kommer säkert bli jobbigt, helt annorlunda med två barn. Men så är det för alla föräldrar och dom flesta klarar det på sina egna vis. Bara inte barnet tar skada av något så är allt väl rätt bra.

Vi vill inte ha ett till barn enbart för våran skull, utan även för Hugo´s skull!
Det är bara bra med syskon, så han lär sig att dela med sig, att han inte blir så hemskt bortskämd, men också för att vi ville ha ett syskon inom en snar tid så att åldersskillnaden mellan Hugo och bebisen inte blir för stor, så att dom får en bra syskonrelation hela sina liv.



Försök leva era egna liv , ta hand om det och era problem istället. Det är ni som har problem, inte vi.
Ofta är det sånt här som sker när någon är avundsjuk, sånt hatar jag.
Bara för att vi har det bättre än vissa andra så behöver inte vi ta emot er skit.




Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Men fy faan! Finns det verkligen folk som säger/skriver dessa saker!?!? Blir så sjukt förbannad kan jag lova! Vad är det för fel liksom!?

Jag finner inga ord!!! Hoppas du kan skaka av dig det! Du verkar vara en jättebra mamma!!! Att älska sina barn o göra allt man kan för de, det räcker!!! Det finns så många barn därute som INTE har det bra o så har folk mage att säga så till er! Nä, sträck på dig du! Du vet att du är den bästaste mamman som finns för dina barn!



Kram!

2009-12-07 @ 11:54:59
Postat av: marlene

det kommer gå så bra med ett bran till, skit i vad andra säger:) puss

2009-12-07 @ 13:33:46
URL: http://liasmamma.blogg.se/
Postat av: L I N D A *FotoBlogg*

Ja, jag kan förstå att det är jobbigt när tiden inte räcker till. Okej, vad pluggar du till? :)

Att både plugga och ha barn samtidigt som ens kille/man jobbar är inte lätt, så det är starkt gjort det som du gör.



Okej, nej hörde om mig och blev lite chockad över att jag var indragen i det hela, hehe jag har ju inte ens varit där med någon av er :P Så det blev så konstigt. Du förstår väl mig?



Men som sagt så hoppas jag det löser sig för er. Tur det inte är något jätte allvarligt iaf :P

Hugo är jätte söt!

Kramar

2009-12-07 @ 13:45:49
URL: http://lindasvardagsliv.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback