Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Men ååh vad överdrivet.

 

Kom hem för ett tag sen,, jag & Hugo tog en liten runda på KappAhl (lade undan en jacka åt Ronny & köpte en tröja till Hugo och en stor tunika/t-shirtgrej till mig :) ) , så skönt med stora tröjor ibland när man bara är på sånt där hemma-mys humör. :)

Sen gick vi till willys..
såg min stalker också, usch och blä, då fick jag ont i magen och ringde Ronny haha.
Han gick fram och tillbaka och bara rå-glodde, fan jävla idiot låt mig vara!


När vi kom hem så åt vi lite lunch, och läste aftonbladet.



Alltså fan vad allt ska överdrivas!
När man läser om den jävla svininfluensan så känns det som att alla varnar för att domedagen ska komma, eller att alla ska få cancer, eller något annat dödligt.
Typ som att "nu snart ska vi alla dö".

Såklart så visar dom bara såna som har råkat bli jättedåliga av svininfluensan,,

men alla andra tusen människor som har fått det då och inte varit nära döden ens?
Dom skriver dom inget om.

Varje år dör massor av människor av vanliga förkylningar, influensor och andra sjukdomar,

men det skrivs det fan inget om. Utan nu ska det skrivas och alla ska bli livrädda och bla bla bla..

Jag vet flera som har fått svininfluensan och dom har bara varit sjuka som en vanlig influensa,

lite feber, ingen aptit, ont i huvudet osv.

Och dom har inte varit nära döden.

Det här är så jävla överdrivet alltihop. Man blir bara irriterad så fort man hör nåt om svininfluensan och om att det är så viktigt att alla ska vaccinera sig.

Men vi ska inte vaccinera oss, jag & Ronny har bestämt båda två att varken vi eller Hugo ska vaccineras. Helt onödigt, vi litar inte på vaccinet alls. Nåt skit som sprutas in i kroppen som knappt blivit testat ordentligt. Nej tack.

Vi är hellre noga med handhygienen, och vi är ju knappt på såna ställen som risken att smittas är stor. Vi blir typ aldrig sjuka och vi har bra immunförsvar. Vi äter vitaminer och mycket grönsaker & frukt och får i oss massor av antioxidanter och allt vad det är.
Om inte annat så får man låta bli att utsätta sig för stora folkmassor,
typ leklandet och andra bakterieställen. Usch.
Visst att Hugo går på dagis, men blir han smittad den lilla tid han är där så får man väl  hoppas på det bästa. Det sägs också att många hinner bli sjuka innan det är dags för vaccineringen också.. så då får man väl bara försöka stå ut.

Såna som är i riskgruppen förstår jag verkligen om dom vill vaccineras, typ folk med astma eller hjärtfel osv. Det som är så stört är att min mamma inte ens räknats som riskgrupp fast hon har hjärtfel och nedsatt immunförsvar pga Fibromyalgin. Hon om någon borde isåfall vaccineras om det nu är så stor risk att man blir dödligt sjuk.

Nej usch vilket babbel det är om detta.. jag längtar tills typ i vår när snacket , förhoppningsvis, lugnat ner sig.



Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback