Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

BVC besök (mycket text) :p

Hej hej.
Hugo verkar må bra än, han fick sova mellan oss inatt för säkerhets skull,
vi ville ha lite koll så det inte var nåt som "bröt ut" efter några timmar efter fallet.

Barn ramlar ju och slår sig hela tiden och deras kroppar är väldigt vana & böjliga & viga.
Men man vet ju aldrig,, vi hade nog tur igår..
jag är glad att jag inte såg fallet, Ronny såg det.. Hugo gjorde liksom kullerbyttor uppifrån & ner i trappen och landade på magen..
Hade jag sett det hade jag väl fått panik, så det var bara tur att jag inte såg det,, måste försöka va lugn för bebisarna i magens skull..
Jaja, sånt händer, man kan inte alltid övervaka sina barn utan olyckor händer så lätt,
man får hoppas man har turen med sig bara!!

Det är det som är så otroligt jobbigt när man får barn,
oron som hela tiden finns i bakhuvudet, för det kan hända så mycket saker hela tiden & överallt.
Men man lär sig hantera det.


Vi har varit på BVC idag iaf, och allt var bra!
Det var lite svårt att mäta & väga exakt rätt eftersom han helst inte ville stå still på vågen eller framför mätstickan :p
Men han är typ 94 cm lång & väger 16 kg.
Så han är fortfarande för lång för "normal" och istället för att väga under normal som han gjort förut så väger han nu över, så vikt & längd-linjerna ligger liksom i bra höjd jämfört med varandra & det känns ganska bra. Hans kropp är liksom lagom.

Sen gjorde hon lite tester med leksaker & djur & sånt,
såklart så var inte Hugo på rätt humör men det gick bra ändå. Så är det alltid när man ska göra nåt sånt :p
Vanligtvis så pratar han jättemycket och grejar och lyssnar på vad man säger å sådär,
men där borta fanns det ju "nya" leksaker som han fick lov att leka med och då var inte det vi sa nå intressant. Men efter en stund så hade han checkat in grejerna och lyssnade mer på bvc tanten.
Det var inte Elisabeth idag, hon var ledig så vi hade en "vikarie" så Hugo var även liite blyg, han brukar inte va blyg så ofta men ibland kan han vara det.


Mer då?.. jo vi pratade lite om matvanor.
Hugo har ju alltid ätit jättedåligt, och gör det fortfarande.
Ibland äter han bra och ibland ingenting nästan på flera dagar..
så det är ganska svårt att veta hur man ska göra.
Jag försöker verkligen ge han bra mat & så, men om han vägrar äta så kan man inte göra så mycket. Det spelar liksom ingen roll om jag ger han nåt han brukar tycka om, har han sina inte-äta-dagar så äter han inte ändå..

MEN som tur är så älskar han grönsaker & frukt, så det går oftast i iaf :)
Hårdbrödmackor tycker han också om.
Vanliga mackor äter han aldrig..
gröt och yoghurt äter han inte,,
kräm äter han men det är så mycket socker i så det vill man helst inte ge heller.
Det är fan socker i allt så man får passa sig vad man köper..

Det är jättesvårt att veta vad man ska ge han..
Till lunch & middag så äter han nästan aldrig själva maten, utan han äter grönsakerna som vi har till osv.. men han måste ju även få i sig protein och näringen så maten är ju också viktig..
Sen ibland kan han äta upp en hel portion och till och med vilja ha mer.


Så jag undrar lite, ni föräldrar, hur gör ni med era barn?
Vad får dom för frukost? Har ni några bra middagstips som barn gärna äter fast helst inget "ohälsosamt"?

Jag blir jätteglad om nån kan svara och ge mig lite tips.








Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback